вівторок, 15 січня 2019 р.

Алгоритм реагування на випадки булінгу


  

Копія наказу по Гориславському НВК

15.01.2019                                     с. Гориславці                                           14


Про  організацію роботи в Гориславському НВК
з питань запобігання і протидії
домашньому насильству та булінгу

         На виконання листа Міністерства освіти інауки України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-487 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.», відповідно до плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року (наказ МОНУ від 03.03.2016 №214) та з метою попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу
НАКАЗУЮ:
1.  Створити комісію з розгляду випадків булінгу в школі в складі:
голова комісії  - Пальоха О. М., заступник директора з навчально-виховної роботи;
члени комісії – Оникій С. А., практичний психолог, 
Погорілець О. В., керівник методичного об’єднання класних керівників,
Середа О. В., вчитель початкових класів,
Іваніка І. К., вчитель української мови та літератури.
батьків дітей, причетних до ситуації, схожої на булінг. 
2. Затвердити алгоритм дій навчального закладу під час виявлення випадків булінгу (Додаток 1)

3. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Пальосі О. М.:
3.1 До 01.03.2019 провести у закладах освіти району просвітницько-профілактичні заходи з педагогами, батьками, підлітками щодо роз’яснення основних причин, ознак булінгу, мобінгу в освітньому середовищі та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання таким ситуаціям.
3.2. Упродовж ІІ семестру 2018-2019 н.р. організувати проведення заходів щодо попередження насильства у сім’ї, зокрема: тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» для учнів 5-9 класів; години спілкування на тему: «Кібербулінг» для учнів 5-9 класів;бесіда-тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» для учнів 6-8класів; перегляд відео-презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини» для учнів 5-9класів; круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та домашнє  насильство»; міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»;круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу».
3.3. До 01.02.2019 створити консультативний пункт «Скринька довіри».
3.4. Невідкладно інформувати директора НВК про випадки булінгу та домашнього насильства.
4. Практичному психологу Оникій С. А.:
4.1 Здійснювати методичне забезпечення з питань запобігання та протидії домашньому  насильству та булінгу.
4.2 До 1 лютого 2019 року розробити методичні рекомендації щодо надання психологічної допомоги учням, які стали жертвами насильства, булінгу та розмістити на блозі НВК.
4.3 До 1 вересня 2019 року вжити організаційних і методичних заходів щодо створення шкільних служб порозуміння та підтримки їх діяльності на базі закладу загальної середньої освіти.
4.4 До 01.03.2019  вивчити стан мікроклімату в класних колективах (5-9 класи), визначити індекс згуртованості та наявність соціально відторгнених школярів. З учнями початкових класів провести цикл психологічних практикумів з формування позитивних взаємин та формування уміння відстоювати свою честь і гідність за допомогою соціально прийнятної поведінки.
4.5 Організувати роботу з постраждалими від боулінгу дітьми.
4.6 До 10.03.2019 проаналізувати стан справ та посилити індивідуальну корекційну роботу з дітьми, які вже скоювали кримінальні правопорушення, та дітьми, які мають ознаки агресивної поведінки.
4.7 До 01.04.2019 провести інформаційно-просвітницьку роботу з батьками та законними представниками дітей, схильних до протиправної поведінки.
4.8 Продовжити  міжвідомчу взаємодію з підрозділами кримінальної міліції у справах дітей, службою у справах дітей, центрів соціальних службдля сім’ї, дітей та молоді.
5. Педагогічним працівникам проводити з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу, інформаційно-просвітницькі заходи, невідкладно інформувати визначені законом органи про випадки насильства, що стали їм відомі.
6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.


Директор НВК:                                                                   Фільченко О. Г.


 Додаток №1 до наказу
від 15.01.2019 №14

Алгоритм реагування
працівників школи  на виявлені або встановлені факти булінгу:
1.     При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляють про це адміністрацію закладу (в письмовій формі)
2.      Якщо свідком булінгу став педагог або інший працівник школи, то він має повідомити (в письмовій формі) керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
3.     Директор школи має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу. Надалі директор скликає комісію з розгляду випадків булінгу в школі, щоб окреслити подальші дії.
4. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. Проводиться:
- безпосередня робота класного керівника, практичного психолога та соціального педагога з булерами та жертвами;
- бесіда з учнями класу щодо з'ясування проявів булінгу;
- бесіда окремо з булерами та  окремо з жертвами третирування;
- бесіда окремо з батьками булерів та окремо з батьками жертв булінгу щодо ситуації, що склалася та визначення шляхів її подолання;
- відпрацювання навичок поведінки жертв та виведення їх зі стану жертви.
5. Якщо комісія визнала, що це був одноразовий конфлікт, то керівник закладу не повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. Проводиться безпосередня робота класного керівника, практичного психолога та соціального педагога з учасниками конфлікту та їх батьками.
6. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Протокол звітування в.о. директора Гориславської гімназії Піщанської сільської ради перед педагогічним колективом та громадськістю ...